Upgrade Communicator

Gepubliceerd op 25 juli 2016

Binnen VRBN maken we al jaren gebruik van de Communicator als alarmeringssysteem. Alle applicaties die onder de Communicator hangen draaien op een server met Windows 2003. Omdat de software van de Communicator niet meer compatibel was met de laatste Windows versie, werken we dus met een systeem dat technisch niet meer ondersteund wordt. Daarom wordt het systeem binnenkort geüpgrade door de leverancier naar een nieuwe versie; ‘Smart Respond’. Dit gebeurt gewoon binnen het lopende contract. Vanaf 11 oktober 2016 gaan we live op Smart Respond.

Wat betekent dit als je opgeroepen wordt?

Als jullie gealarmeerd worden door Smart Respond, worden jullie gebeld door een ander nummer; namelijk 088 - 11 65 080 (i.p.v. het nummer van de Communicator 073 -69 01 300). De boodschap blijft verder exact hetzelfde. Mogelijk passen we in de toekomst het gesproken bericht nog aan van “Dit is een bericht van de communicator…” naar “Dit is een bericht van het alarmeringssysteem van VRBN”. Dit om spraakverwarring te voorkomen. Op korte termijn zal dit echter nog niet gerealiseerd zijn. Dit nieuwe telefoonnummer gaat van kracht op 11 oktober 2016.

Je hoeft dus alleen maar een ander telefoonnummer in je telefoon te zetten, zodat het voor jou duidelijk is wanneer je gebeld wordt door het alarmeringssysteem.

Toekomstige ontwikkelingen

Met de upgrade naar Smart Respond komt er in de loop van 2017 ook een app ter beschikking voor Apple en Android telefoons. Deze app beschikt over de volgende functionaliteiten:

  • accepteren van alarmeringen
  • starten en volgen van scenario’s (indien geautoriseerd)
  • aanmelden van piketdiensten (indien van toepassing)

We hebben ervoor gekozen om eerst de Communicator ‘as is’ te migreren naar Smart Respond en daarna gefaseerd de apps in gebruik te nemen. Daarover volgt dus later meer informatie.


Smart Respond